Ressource pédagogique : Comparing Products and Processes of Creating Sign Language Poetry and Pantomimic Improvisations

cours / présentation - Date de création : 16-02-2015
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Présentation de: Comparing Products and Processes of Creating Sign Language Poetry and Pantomimic Improvisations

Informations pratiques sur cette ressource

Langue du document : Français
Type pédagogique : cours / présentation
Niveau : enseignement supérieur
Durée d'exécution : 1 heure 33 minutes 39 secondes
Contenu : image en mouvement
Document : video/mp4
Taille : 452.84 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs. CC BY-NC-SA

Description de la ressource pédagogique

Description (résumé)

Penny Boyes-Braem, (Center for Sign Language Research, Basel) et Rachel Sutton-Spence (Universidade Federal de Santa Catarina, Florianopolis, Brésil) This talk will report on the results of a study done by Boyes Braem and Sutton-Spence that compares how three sets of metaphors (for animals, inanimate objects and emotions) were expressed by four hearing mimes and four Deaf British Sign Language poets. The focus of the analyses are on how the two forms of expression using the body are similar and how they are different

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Enseignement, étude, recherche et sujets connexes relatifs au langage et aux langues (407)

Thème(s)

Intervenants, édition et diffusion

Intervenants

Fournisseur(s) de contenus : Thomas GUIFFARD

Diffusion

Document(s) annexe(s) - Comparing Products and Processes of Creating Sign Language Poetry and Pantomimic Improvisations

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AUTEUR(S)

  • Penny BOYES BRAEM
  • Rachel SUTTON-SPENCE

EN SAVOIR PLUS

  • Identifiant de la fiche
    21372
  • Identifiant
    oai:canal-u.fr:21372
  • Schéma de la métadonnée
  • Entrepôt d'origine
    Canal-U