Ressource pédagogique : Going into the unknown in science and art
cours / présentation - Date de création : 04-11-2015
Présentation de: Going into the unknown in science and art
Informations pratiques sur cette ressource
Langue du document : Anglais
Type pédagogique : cours / présentation
Niveau : enseignement supérieur
Durée d'exécution : 1 heure 6 minutes 12 secondes
Contenu : image en mouvement
Document : video/mp4
Taille : 322.55 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs. BY NC SA
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs. BY NC SA
Description de la ressource pédagogique
Description (résumé)
Scientists must grope into the undefined place beyond the known. So must improvisation theater actorswalking onto the stage with no idea what will happen next. Improvisation theater developed practices thathelp groups of actors create a new scene on the spot, by focusing on mutual support: saying yes to eachothers ideas and bypassing the inner critic that spoils our spontaneity. I’ll describe how as a scientist by dayand improvisation actor by night, I learned from theater how to do better science. The concepts are universaland can apply to unexpected situations across disciplines.
"Domaine(s)" et indice(s) Dewey
- Interaction sociale, communication (302)
- Danse (792.8)
Thème(s)
Document(s) annexe(s) - Going into the unknown in science and art
- Cette ressource fait partie de
AUTEUR(S)
-
Christian KEYSERS
EN SAVOIR PLUS
-
Identifiant de la fiche
20264 -
Identifiant
oai:canal-u.fr:20264 -
Schéma de la métadonnée
- LOMv1.0
- LOMFRv1.0
- Voir la fiche XML
-
Entrepôt d'origine