Ressource pédagogique : Going Local and Getting Personal: Toward a Regional Reading Practice / Nancy Cook

cours / présentation - Date de création : 08-04-2016
Auteur(s) : Nancy COOK
Partagez !

Présentation de: Going Local and Getting Personal: Toward a Regional Reading Practice / Nancy Cook

Informations pratiques sur cette ressource

Langue du document : Anglais
Type pédagogique : cours / présentation
Niveau : master, doctorat
Durée d'exécution : 35 minutes 22 secondes
Contenu : image en mouvement
Document : video/mp4
Taille : 292.69 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs. Tous droits réservés aux auteurs et à l'Université Toulouse Jean Jaurès.

Description de la ressource pédagogique

Description (résumé)

Going Local and Getting Personal: Toward a Regional Reading Practice / Nancy Cook, in symposium international "Regional Becomings in North America" organisé sous la responsabilité scientifique de Wendy Harding (Cultures Anglo-Saxonnes (CAS), Université Toulouse Jean Jaurès, France) et Nancy Cook (University of Montana, USA), Université Toulouse Jean Jaurès, 7-8 avril 2016. Session 3 : Defining Place, Defining Self. * Les images présentées par Nancy Cook lors de sa conférence sont du photographe Nicholas Trofimuk. Critics often think of the regional and regionalism in terms of texts or works of art. This presentation asks that we turn that around in order to re-imagine what a set of critical regionalist reading practices might look like and how they might function in counter-hegemonic, even confrontational ways which, rather than reifying regional mythologies and beliefs, can open up a space for sometimes transformative examinations. A few questions provide a starting point for such a conversation. They include: What happens when readers or viewers who are commonly not thought of as a target audience encounter a text that speaks for or about them, or offers them up as textual material, examples, case studies?  How can regionalist, or even microregionalist reading interventions work to locate those often thought as isolated from artistic and cultural discourses in a set of larger and connected conversations? What happens when readers/viewers have “local knowledge” that might complement or contradict a text or work of art?  And finally, how can moments of disjuncture between a localized subject position, a regional one, a national one, or a global one become productive towards a new critical regional identity. Examples include a local reading of Lucy Lippard’s The Lure of the Local, an opinion piece/admonishment of President Obama by California writer Gerald Haslam, and the best selling Jon Krakauer expose, Missoula.

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Critique et histoire de la littérature américaine de langue anglaise (810.9)
  • Thème des lieux dans la littérature de langue anglaise (civilisation, paysages d'un lieu) (820.932)

Thème(s)

Intervenants, édition et diffusion

Intervenants

Fournisseur(s) de contenus : SCPAM / Université Toulouse-Jean Jaurès-campus Mirail, Claire SARAZIN

Éditeur(s)

Diffusion

Document(s) annexe(s) - Going Local and Getting Personal: Toward a Regional Reading Practice / Nancy Cook

Partagez !

AUTEUR(S)

  • Nancy COOK

ÉDITION

Université Toulouse-Jean Jaurès-campus Mirail

EN SAVOIR PLUS

  • Identifiant de la fiche
    25817
  • Identifiant
    oai:canal-u.fr:25817
  • Schéma de la métadonnée
  • Entrepôt d'origine
    Canal-U
  • Date de publication
    08-04-2016