Ressource pédagogique : The challenges for teacher research in contemporary educational policy contexts ... - Elliott

cours / présentation - Date de création : 08-11-2012
Auteur(s) : John Elliott
Partagez !

Présentation de: The challenges for teacher research in contemporary educational policy contexts ... - Elliott

Informations pratiques sur cette ressource

Langue du document : Français
Type pédagogique : cours / présentation
Niveau : enseignement supérieur
Durée d'exécution : 39 minutes 23 secondes
Contenu : image en mouvement
Document : video/mp4
Taille : 109.57 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs.

Description de la ressource pédagogique

Description (résumé)

The challenges for teacher research in contemporary educational policy contexts, with particular reference to the role of teachers in curriculum and pedagogical development. I will begin my talk by outlining the idea of 'The teacher as a researcher' developed by Lawrence Stenhouse in the UK forty years ago, and trace how it's meaning changed with increasing government control over curriculum and pedagogy in schools. This will be contrasted with the realisation of the idea in the context of the curriculum reforms in Hong Kong that created space for school-based curriculum development. My talk will conclude with an outline of the main challenges for teacher research in educational systems that are increasingly shaped as quasi-markets.

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Éducation, enseignement (370)

Thème(s)

Intervenants, édition et diffusion

Intervenants

Fournisseur(s) de contenus : Institut Français de l'Éducation, Christian Bailly

Éditeur(s)

Diffusion

Document(s) annexe(s) - The challenges for teacher research in contemporary educational policy contexts ... - Elliott

Partagez !

AUTEUR(S)

  • John Elliott

ÉDITION

Luc TROUCHE

EN SAVOIR PLUS

  • Identifiant de la fiche
    11580
  • Identifiant
    oai:canal-u.fr:11580
  • Schéma de la métadonnée
  • Entrepôt d'origine
    Canal-U
  • Date de publication
    08-11-2012