Ressource pédagogique : Host-Microbiota Symbiosis: One, Many, or Mega-Organism? Lessons from Internalism vs. Externalism debates in biology and psychology
Présentation de: Host-Microbiota Symbiosis: One, Many, or Mega-Organism? Lessons from Internalism vs. Externalism debates in biology and psychology
Informations pratiques sur cette ressource
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs. Creative Commons (BY NC)
Description de la ressource pédagogique
Description (résumé)
I will distinguish between three types of interactionist reactions to internalist or externalist theories. These theories assign specific theoretical roles to internal and external factors, respectively. A « balanced » interactionist balances the relative weight of internal and external factors without changing their respective roles. An « extension » interactionist reassigns the roles to both factors. A « transformative » interactionist rejects the original theoretical framework, re-organizing internal and external factors under a new alternative. Examples will be drawn from major debates in evolutionary biology, developmental biology, and cognitive science. I then suggest that there could be three alternative interpretations to the « host-microbiota » holobiont/superorganism/metaorganism.
"Domaine(s)" et indice(s) Dewey
- Philosophie et psychologie (100)
- Philosophie et théorie de la biologie et des sciences de la vie (570.1)
Thème(s)
Intervenants, édition et diffusion
Intervenants
Éditeur(s)
-
Université de Bordeaux - Service Audiovisuel et Multimédia
Voir toutes les ressources pédagogiques
Diffusion
Document(s) annexe(s) - Host-Microbiota Symbiosis: One, Many, or Mega-Organism? Lessons from Internalism vs. Externalism debates in biology and psychology
- Cette ressource fait partie de
AUTEUR(S)
-
Lynn CHIU
ÉDITION
Université de Bordeaux - Service Audiovisuel et Multimédia
EN SAVOIR PLUS
-
Identifiant de la fiche
21238 -
Identifiant
oai:canal-u.fr:21238 -
Schéma de la métadonnée
- LOMv1.0
- LOMFRv1.0
- Voir la fiche XML
-
Entrepôt d'origine
-
Date de publication
05-04-2016