Ressource pédagogique : Analysis and interpretation of students' dialogues - Baker

cours / présentation - Date de création : 29-03-2012
Auteur(s) : Michael BAKER
Partagez !

Présentation de: Analysis and interpretation of students' dialogues - Baker

Informations pratiques sur cette ressource

Langue du document : Français
Type pédagogique : cours / présentation
Niveau : master
Durée d'exécution : 43 minutes 27 secondes
Contenu : image en mouvement
Document : video/mp4
Taille : 150.72 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs.

Description de la ressource pédagogique

Description (résumé)

Research in the Learning Sciences gives a privileged place to the analysis of interactions between social actors and with the milieux in which their collective activities are situated. In this presentation, and in this context, I want to engage in an inquiry about the distinction between the epistemological concepts of "analysis" and of "interpretation, originating in physical and human sciences, respectively. On the basis of a critical perspective on what might be termed the 'standard' approach to analysing educational interactions (systematic application of determinate coding schemes), I will discuss the problem of the unit of analysis of the processes of collective thinking-in-dialogue, and propound a dialogical perspective on alternative interpretations of interaction. This will be illustrated with respect to multiple interpretative stances and perspectives on students' argumentation dialogues.

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Éducation (370)

Thème(s)

Intervenants, édition et diffusion

Intervenants

Fournisseur(s) de contenus : Christian Bailly, Luc TROUCHE

Éditeur(s)

Diffusion

Document(s) annexe(s) - Analysis and interpretation of students' dialogues - Baker

Partagez !

AUTEUR(S)

  • Michael BAKER

ÉDITION

ENS de Lyon

EN SAVOIR PLUS

  • Identifiant de la fiche
    8729
  • Identifiant
    oai:canal-u.fr:8729
  • Schéma de la métadonnée
  • Entrepôt d'origine
    Canal-U
  • Date de publication
    29-03-2012