Ressource pédagogique : A Design-Based Research Approach to Understanding Complex Learning - Hmelo silver

cours / présentation - Date de création : 29-03-2012
Auteur(s) : Cindy Hmelo Silver
Partagez !

Présentation de: A Design-Based Research Approach to Understanding Complex Learning - Hmelo silver

Informations pratiques sur cette ressource

Langue du document : Français, Anglais
Type pédagogique : cours / présentation
Niveau : master
Durée d'exécution : 52 minutes 8 secondes
Contenu : image en mouvement
Document : video/mp4
Taille : 180.710 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs.

Description de la ressource pédagogique

Description (résumé)

Complex learning environments require complex approaches to understanding both what and how students learn. In this talk, I will describe design-based research methodology and discuss how I have used this approach to understand learning in technology-rich learning environments. One example will show how research on expertise in complex systems led to the design of a technology-rich learning environment for middle school science classrooms. This program of research used a combination of laboratory and classroom research. Time permitting, a second example will bring together research on problem-based learning that went from quasi-experimental research showing what students learned to more qualitative research that explains how students learn.

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Éducation (370)

Thème(s)

Intervenants, édition et diffusion

Intervenants

Fournisseur(s) de contenus : Christian Bailly, Luc TROUCHE

Éditeur(s)

Diffusion

Document(s) annexe(s) - A Design-Based Research Approach to Understanding Complex Learning - Hmelo silver

Partagez !

AUTEUR(S)

  • Cindy Hmelo Silver

ÉDITION

ENS de Lyon

EN SAVOIR PLUS

  • Identifiant de la fiche
    8722
  • Identifiant
    oai:canal-u.fr:8722
  • Schéma de la métadonnée
  • Entrepôt d'origine
    Canal-U
  • Date de publication
    29-03-2012