Ressource pédagogique : Teachers’ learning and teachers’ understanding of learning - Evans

cours / présentation - Date de création : 02-12-2011
Auteur(s) : Linda EVANS
Partagez !

Présentation de: Teachers’ learning and teachers’ understanding of learning - Evans

Informations pratiques sur cette ressource

Langue du document : Français, Anglais
Type pédagogique : cours / présentation
Niveau : master, doctorat
Durée d'exécution : 37 minutes 14 secondes
Contenu : image en mouvement
Document : video/mp4
Taille : 242.52 Mo
Droits d'auteur : libre de droits, gratuit
Droits réservés à l'éditeur et aux auteurs.

Description de la ressource pédagogique

Description (résumé)

Teachers’ learning and teachers’ understanding of learning: issues relating to research and policyReflecting the focus of my own research, this paper relates to teachers’ professional learning or development. This field of study has received much attention in the Anglo-Saxon world; we now know considerably more than we did a couple of decades ago about the contexts in which, and the conditions under which, teachers seem to learn best. But two problems remain: first, policy in the UK has failed to take full account of what research has revealed about teacher learning, and second, there remain gaps in that research-based knowledge because the bases of successful teacher learning have not been sufficiently examined. Drawing on examples from my own work, and drawing parallels with some of the issues discussed in the course of the seminar, I consider how these two problems may be addressed.

"Domaine(s)" et indice(s) Dewey

  • Éducation (370)
  • Les écoles et leurs activités, enseignement spécialisé, éducation spéciale (371)

Thème(s)

Intervenants, édition et diffusion

Intervenants

Fournisseur(s) de contenus : Luc TROUCHE, Christian Bailly

Éditeur(s)

Diffusion

Document(s) annexe(s) - Teachers’ learning and teachers’ understanding of learning - Evans

Partagez !

AUTEUR(S)

  • Linda EVANS

ÉDITION

École Normale Supérieure de Lyon

Institut Français de l'Éducation

EN SAVOIR PLUS

  • Identifiant de la fiche
    8111
  • Identifiant
    oai:canal-u.fr:8111
  • Schéma de la métadonnée
  • Entrepôt d'origine
    Canal-U
  • Date de publication
    02-12-2011